Torsdag d. 14. juli 2016 blev Mads og Niels genforenet med en gammel kending i form af open source udgaven af Transport Tycoon Deluxe, som bliver kaldet OpenTTD
Stillet varede hele aftenen og det meste af natten, og efter ca. 5 timer (og ca. 15 år in-game) kunne begge selskaber præsentere fornuftige regnskaber, til trods for utallige besynderlige og jævnligt uheldige investeringer, så som 3 togulykker på samme strækning indenfor ét år, eller indkøb af fly, der var for store til at lette fra den lufthavn, de var købt i.
Generelt kan man sige, at OpenTTD lever fint op til forventningerne, når man er gammel tilhænger af Transport Tycoon Deluxe – og så er det tilmed gratis! Netværksfunktionen fungerer fint til multiplayer, men man skal sikre sig at have en hurtig og stabil netværksforbindelse, hvis man vil spille med de (enormt!) store kort. På et kort med 2048 x 2048 felter (det næststørste kort, man kan vælge, og absolut et virkeligt stort kort!) måtte vi med to spillere opgive WiFi og skifte til kablet netværk. I øvrigt kan man nu spille virkeligt mange folk i netværk i modsætning til 2 mand i det originale spil. Derudover er der nogle enkelte funktioner hist og her i spillet, der er blevet opgraderet og tilføjet, men det er ikke noget, man bliver generet af, og de nye tiltag fungerer ganske godt.
Deltagere: Mads og Niels
Søndag d. 10. juli 2016 mødtes en lille gruppe for at gå påbegynde nedstigningen i mørket med en omgang Descent: Journeys in the Dark (2nd edition).
Gruppen havde en let første quest, hvor deres Overlord var alt for flink ved dem.
Næste quest nåede de kun første encounter, men allerede her kunne de tydeligt mærke en forskel på den kærlighed, de blev tildelt.
Der er nu lagt op til en længere og smertefuld rejse for dværgkrigeren, healeren og den skumle necromancer med sin forbandet ven.
Deltagere: Jørn, Overlord Niels, Per og Tonne.
Søndag d. 26. juni 2016 måtte den samlet gruppe forlade deres midlertidige skjulested på grund af brand på førstesalen. I forvirringen mistede de deres tyllemand og deres elver, der måtte flygte hen over tagene. De tilbageværende tre gruppemedlemmer Gosbert, Helmut og Thorgrim fandt derefter ly i en stue hos en Shallaya-præst, hvor deres ven og mesterlæge Leopold tilfældigvis opholdt sig i færd med at foretage intensiv førstehjælp på Elisa.
Da rotterne systematisk begyndte at inddrive fanger dagen efter, besluttede gruppen sig for at flygte til Mannor District, hvor de gik på rov i den første og bedste ejendom. Det skete dog ikke foruden et lettere smartefuld møde med en Skaven langskytte. Helmt’s øre bliver aldrig helt det samme igen…
Gruppen er tydeligvis frustreret over den følelse af afmagt man naturligt oplever, når man står midt i en fremmed by, der er under invasion af særdeles fjendtlige væsener. Hvorfor kan vi ikke stoppe strømmen af rotter? Hvor længe kan vi blive ved på den her måde? Hvad mon der sker, hvis ikke vi får dem stoppet? Måske får I nogle af svarene næste gang…
Deltagere: Jes, Jørn, Niels, Per, Thomas H og Tonne.