21
jul
2024

Kamp mod de Udøde og et Mystisk Tårn

Søndag d. 21. juli 2024 handler historien om at eventyrere kæmper mod udøde på marsken og finder et mystisk tårn. De barrikaderer sig i tårnet og opdager magiske stave, der kan være nøglen til deres overlevelse.

Deltagere:

  • Grotteboss, Jørn
  • Bruder, Highwayman, Thomas T
  • Raven, Highwayman, Casper
  • Schöne, Artisan (Tailor), Thomas H
  • Tenoren, Rackateer, Tonne
  • Trolden, Outlaw Chief, Niels

Her er noterne fra dagens bedrift:

Recap

  • Vi er nu blevet ansat som “elite” scouts og skal rejse mod nord, for at spejde foran en gruppe på 50 soldater
    • Spejde efter goblinoider
  • Vi mistænker stadig Marius Ludenhof for *måske* at være en svindler
    • Altså noget med at udgivet sig for at være en anden, end han er

In-game dato 32. dag, 5. måned, år 2502 (fortsat)

  • Trolden bemærker, at de nye rustninger skinner meget, og måske er det ikke det bedste, hvis vi skal være skjulte I skoven..?
    • Hvis bare vi kendte nogen, der kunne sy… (det kan Schöne)
      • Sergenten forstår ikke vores problematik
      • Raven forsøger at overbevise Schöne om, at han skal sy noget undertøj I silke
      • Raven får udleveret en uniform, der er en størrelse større, så han kan gemme sin rustning indenunder.
      • [SOLVED] Schöne køber stof, så han kan sy et cover til vores rustning – Vi har nu stealth armour (fancy!)
  • Raven overvejer at anskaffe et æsel til at bære alt hans udstyr
    • Kan man sy et cover og en lyddæmper til et æsel?
  • Vi er klar til at gå
    • Vi tager alt vores udstyr med
    • Vi synger
    • Vi er 6 mand I gruppen (inkl. Johannes Brügner)
  • Morrslieb er på vej mod at være fuld
    • Rygte/myte: “De døde går under månen”
  • Bruder er ved at træde ned I en fælde, men Trolden reagerer hurtigt og får reddet ham til side
    • Der kommer en besynderlig lyd dernede fra
      • Der er nogle rådne kroppe, der er levne dernede.
      • Tenoren forsøger at skyde dem med en pil, men rammer en af de døde, der ikke bevægede sig – det gør den nu
      • Bruder og Raven leder efter sten, og de finder nogle, men finder også en del flere fælder
      • Schöne stikker sit spyd ned gennem hovedet på en af dem I hullet
        • Baseret på empiri (indsamlet I dag), er det en absolut fordel at stikke dem I hovederne
        • Vi antager, at hullet nu er dødt
    • Vi finder I alt 18 huller med 4-5 levende rådne
      • Der var lavet ramper, de kunne have kommet op af, men på grund (måske) et uvejr er ramperne ødelagte, så de kan ikke komme op selv
      • Vi fjerner alle lågene fra hullerne og stiller dem op
      • Det ser ud som om, der er et mønster I det
  • Der er en forhøjning I terrænet, der har udkig over området, hvorpå der ligger et stenhus, der er faldet sammen.
    • Vi tror, at det har været et tårn tilhørende en skør troldmand eller måske en elver
      • Raven forsøger at åbne døren, men det lykkes ikke
        • Bruder overvejer (bagefter), om der kunne være fælder I forbindelse med døren, men det regner han ikke med, at der er, for Raven har hoppet rigtig meget foran døren
          • Trolden forsøger at trække døren op, men uden held
    • Bruder forsøger at kravle op af tårnet og ind af vinduet
      • Han får øje på noget uhyggeligt og falder bagover
        • Tenoren, Schöne og Trolden forsøger at gribe ham
          • Tenoren og Trolden griber ham med bløde kropsdele og fungere derved som stødpude.
          • Schöne klare det fint.
        • Han slår sig stadig meget slemt
        • Det er noget meget frygteligt, Bruder har set, og han vil absolut ikke derind.
    • Schöne hører noget uhyggeligt
      • Han synes også, at han kan se, at jorden ved hullerne bevæger sig – er de udøde på vej op?
    • Det er umiddelbart ikke muligt, at komme tilbage soldaterne, for det ser ud til, at vejen er spærret
      • Det ser ud som om, der var mere end 18 huller
        • De er faktisk hele vejen rundt om bakken, hvorpå tårnet står – vi er omringet!
      • Vi beslutter os for at forsøge at bryde igennem deres linje og komme tilbage til soldaterne
        • Vi lunter (ikke løbe)
          • Vi får på fornemmelsen, at hvis vi ikke sprinter, bliver vi oversvømmet af udøde
            • Det virker til, at de udøde stadig kan følge os og blokere vejen, uanset hvor hurtigt vi løber, så vi vender om og løber tilbage til tårnet
  • Tilbage ved tårnet forsøger Trolden at brække døren op med sit magiske koben – det lykkes ikke
    • Schöne forsøger også at bryde døren op men uden megen effekt
    • De andre kæmper mod de udøde
      • Tenoren kapper et ben af en udød – den “virker stadig”
    • Trolden trykker låsen på døren ind med hjælp af koben, så den åbner
      • Gruppen hopper ind gennem døren
      • Trolden misser en udød og forvrider sin ankel
        • De udøde angriber ham og prøver at ridse ham
    • Der er gamle men brugbare møbler og nogle mærkelige glas (kolber) I rummet – der er også en holder til stave, og der står to fancy stave I den.
      • Der er tørt, støve og mystisk derinde – det lugter underligt.
    • Trolden hugger hovedet af en udød og bakker ind igennem døren.
      • Tenoren smækker døren I og låser den
        • Vi barrikaderer døren og sætter et bordben på tværs
    • Schöne gnubber på hovedet af staven
      • Han får en prikkende fornemmelse (I hånden)
        • Han forsøger at ødelægge kraniet I toppen af staven – og det lykkes!
    • Raven har fået et sår fra en udød, og nu klør det (på den ufede måde)
    • Vi fornemmer, at der snart sker noget grufuldt og bereder os på kamp (cliffhanger)