17
mar
2024

I hjertet af konflikten: En fortælling om tab, mod og overlevelse

Søndag d. 17. marts 2024 blev der samlet op efter kampen og gruppen rejste videre. Deltagere:

  • Grotteboss, Jørn
  • Schöne, Artisan (Tailor), Thomas H
  • Bruder, Highwayman, Thomas T
  • Tenoren, Rackateer, Tonne
  • Trolden, Outlaw Chief, Niels

Her er noterne fra dagens fremdrift:

In-game dato, 26. dag, 5. måned, år 2502 (fortsat)

  • Recap:
    • Orker trækker sig tilbage, da der kommer en masse ridderer ledet af Wilhelm Weltschmertz
    • Han taler med Kurt Allesmöchlig og Alex Weitergehen
    • Vi begraver Lucky
  • Stustus:
    • Lucky er død
    • Raven er stadig bevidstløs
  • Vi slapper af på gården I 2 dage
    • Schöne syer en meget flot skjorte
    • Bruder ville ønske, at han kunne få en af hestene – “vi har jo trods alt forsvaret gården”
    • Tenoren snakker med folkene på gården omkring de lokale handelsforhold
      • Det er ofte, at der er angreb af orker og goblins – sidst var 3 måneder siden
    • Trolden hjælper med at reparere palisaden og porten
    • Raven er meget fraværende – han savner noget healing

 In-game dato, 29. dag, 5. måned, år 2502

  • Vi får en hest af bonden og mad til en uge
  • Vi rejser videre sammen med elitesoldaterne og deres tilbageværende vogn
    • Bruder og Schöne på hesten, resten til fods
    • Det går meget fredeligt
    • Vi slår lejr
      • Vi skiftes til at holde vagt
        • Schöne er den første
          • Han syer bukser imens
        • Bruder er den næste, og han sætter fælder op
          • Han synes, at det virker til, at “der er noget derude”
        • Tenoren er den næste
          • Der sker ikke rigtig noget
        • Trolden er den næste
          • Han har en indre dialog, der er en anelse ondsindet
          • Han er overbevist om, at busken har flyttet sig og angriber den
            • Den er tilsyneladende flytbar – det er en “sløringsbusk”
            • Han tager den med tilbage til lejeren
        • Raven er den næste
          • Han undersøger sløringsbusken for lugt, hår og/eller afføring
            • Der har været en person derinde, og der er spor af skinke I busken (WTF?)

 In-game dato, 30. dag, 5. måned, år 2502

  • Vi inspicerer stedet, hvor “sløringsbusken” stod
    • Schöne vurderer, at der har ligget en person, hvor busken har stået
    • Bruder hopper lidt I området for at undersøge, om der har været tunneller – hans vurdering er dog, at det kunne være god agerjord
    • Trolden ligger sig ned og ser, hvad man kan se fra den position, og det virker ikke til, at det er vores lejer, der har været I fokus
    • Vi dropper eftersøgningen
  • Vi bryder op og rejser videre
  • Efter en halv dages rejse ser Raven nogle (fod-)spor og noget blod – “prøv lige at se her ovre gutter”
    • Raven vurderer, at det er 2-3 dage gammelt blod
    • Vi hører en lyd – det lyder som krager – vi inspicerer
    • En flok krager letter, da vi kommer nærmere, og vi ser en skikkelse, der sidder (død?) og af et træ
      • Det er en død og nøgen mand
      • Det ser ud til, at han er blevet stranguleret med et redskab (reb med to håndtag), og det er tydeligt, at han har kæmpet imod imens han er blevet kvalt. Der er ellers ikke tegn på, at han har været skadet.
      • Der har været en overnatning her I området, og der har været en bål, som er blevet dækket til igen – der har været to personer – men der er ellers ryddet godt op omkring lejeren
      • Den døde mand har en tatovering – det er af rød højre hånd på hans venstre skulder
        • Tenoren tror, at den døde mand hører til en hemmelig bande
      • Trolden finder en lille signetring med et L
      • Vi begraver ham så godt vi kan
    • Vi forsøger at følge blodsporet, men uden held.
  • Vi rejser lidt videre og slår derefter lejer
    • Der er ingen begivenheder om natten

In-game dato, 31. dag, 5. måned, år 2502

  • Bruder fanger en helt perfekt hermelin I den ene fælde,  som Schöne meget gerne vil bruge til et kunstværk. I den anden fælde fanger Bruder en kæmpe stor kanin på 10 kg.
  • Bruder finder på, at vi kan lave et aftryk af signetringen på et stykke papir, og så spørger nogle inde I byen, om de kan fortælle os, hvem den kunne tilhøre.
  • Vi rejser videre
  • Nede af vejen indhenter vi en mand på vejen, der halter.
    • Schöne ser, at hans tøj er flot og pænt – elite? – og det sidder helt perfekt.
      • Han er lidt beskidt
      • Han fortæller, at han er blevet overfaldet – resten I hans gruppe er tilsyneladende døde
      • Vi har på fornemmelsen, at han spiller lidt skuespil
      • Han siger, at han hedder Marius Ludenhof
        • Bruder kommer I tanke om, at den lokale elector count hedder Ludenhof, så måske er han en af sønnerne, men ikke den ældste
      • Han vil gerne betale os for at beskytte ham frem mod Fort Schippel
      • Schöne forsøger at sælge sin fine skjorte til Marius Ludenhof, men uden held
      • Marius Ludenhof, hvis det virkelig er hans navn, får lov at køre I vognen
  • Sidst på dagen kan vi skimte Fort Schippel, og derover vejer et stort flag. På flaget kan vi se et emblem, der ligner det, der er på signetringen.
  • Schöne sætter sig ind I vognen og taler med Marius Ludenhos, og spørger til, hvem vi skal tale med, når vi ankommer med vores brev I Fort Schippel. Han siger, at det uden tvivl er warden Adolfus Taleunten
  • Der er landbrug rundt om fortet og tre shrines – et for Ulrich, et for Taal, et for Rhya
  • Der er handlende uden for borgmuren, der bl.a. sælger jagttrofæer
  • Der er symbol for den tvehalet komet
  • Trolden kommer efter længere reflektion I tanke om, at ham vi har samlet op er ca. samme højde og drøjde som ham den døde ved træet…