Søndag d. 17. marts 2024 blev der samlet op efter kampen og gruppen rejste videre. Deltagere:
Grotteboss, Jørn
Schöne, Artisan (Tailor), Thomas H
Bruder, Highwayman, Thomas T
Tenoren, Rackateer, Tonne
Trolden, Outlaw Chief, Niels
Her er noterne fra dagens fremdrift:
In-game dato, 26. dag, 5. måned, år 2502 (fortsat)
Recap:
Orker trækker sig tilbage, da der kommer en masse ridderer ledet af Wilhelm Weltschmertz
Han taler med Kurt Allesmöchlig og Alex Weitergehen
Vi begraver Lucky
Stustus:
Lucky er død
Raven er stadig bevidstløs
Vi slapper af på gården I 2 dage
Schöne syer en meget flot skjorte
Bruder ville ønske, at han kunne få en af hestene – “vi har jo trods alt forsvaret gården”
Tenoren snakker med folkene på gården omkring de lokale handelsforhold
Det er ofte, at der er angreb af orker og goblins – sidst var 3 måneder siden
Trolden hjælper med at reparere palisaden og porten
Raven er meget fraværende – han savner noget healing
In-game dato, 29. dag, 5. måned, år 2502
Vi får en hest af bonden og mad til en uge
Vi rejser videre sammen med elitesoldaterne og deres tilbageværende vogn
Bruder og Schöne på hesten, resten til fods
Det går meget fredeligt
Vi slår lejr
Vi skiftes til at holde vagt
Schöne er den første
Han syer bukser imens
Bruder er den næste, og han sætter fælder op
Han synes, at det virker til, at “der er noget derude”
Tenoren er den næste
Der sker ikke rigtig noget
Trolden er den næste
Han har en indre dialog, der er en anelse ondsindet
Han er overbevist om, at busken har flyttet sig og angriber den
Den er tilsyneladende flytbar – det er en “sløringsbusk”
Han tager den med tilbage til lejeren
Raven er den næste
Han undersøger sløringsbusken for lugt, hår og/eller afføring
Der har været en person derinde, og der er spor af skinke I busken (WTF?)
In-game dato, 30. dag, 5. måned, år 2502
Vi inspicerer stedet, hvor “sløringsbusken” stod
Schöne vurderer, at der har ligget en person, hvor busken har stået
Bruder hopper lidt I området for at undersøge, om der har været tunneller – hans vurdering er dog, at det kunne være god agerjord
Trolden ligger sig ned og ser, hvad man kan se fra den position, og det virker ikke til, at det er vores lejer, der har været I fokus
Vi dropper eftersøgningen
Vi bryder op og rejser videre
Efter en halv dages rejse ser Raven nogle (fod-)spor og noget blod – “prøv lige at se her ovre gutter”
Raven vurderer, at det er 2-3 dage gammelt blod
Vi hører en lyd – det lyder som krager – vi inspicerer
En flok krager letter, da vi kommer nærmere, og vi ser en skikkelse, der sidder (død?) og af et træ
Det er en død og nøgen mand
Det ser ud til, at han er blevet stranguleret med et redskab (reb med to håndtag), og det er tydeligt, at han har kæmpet imod imens han er blevet kvalt. Der er ellers ikke tegn på, at han har været skadet.
Der har været en overnatning her I området, og der har været en bål, som er blevet dækket til igen – der har været to personer – men der er ellers ryddet godt op omkring lejeren
Den døde mand har en tatovering – det er af rød højre hånd på hans venstre skulder
Tenoren tror, at den døde mand hører til en hemmelig bande
Trolden finder en lille signetring med et L
Vi begraver ham så godt vi kan
Vi forsøger at følge blodsporet, men uden held.
Vi rejser lidt videre og slår derefter lejer
Der er ingen begivenheder om natten
In-game dato, 31. dag, 5. måned, år 2502
Bruder fanger en helt perfekt hermelin I den ene fælde, som Schöne meget gerne vil bruge til et kunstværk. I den anden fælde fanger Bruder en kæmpe stor kanin på 10 kg.
Bruder finder på, at vi kan lave et aftryk af signetringen på et stykke papir, og så spørger nogle inde I byen, om de kan fortælle os, hvem den kunne tilhøre.
Vi rejser videre
Nede af vejen indhenter vi en mand på vejen, der halter.
Schöne ser, at hans tøj er flot og pænt – elite? – og det sidder helt perfekt.
Han er lidt beskidt
Han fortæller, at han er blevet overfaldet – resten I hans gruppe er tilsyneladende døde
Vi har på fornemmelsen, at han spiller lidt skuespil
Han siger, at han hedder Marius Ludenhof
Bruder kommer I tanke om, at den lokale elector count hedder Ludenhof, så måske er han en af sønnerne, men ikke den ældste
Han vil gerne betale os for at beskytte ham frem mod Fort Schippel
Schöne forsøger at sælge sin fine skjorte til Marius Ludenhof, men uden held
Marius Ludenhof, hvis det virkelig er hans navn, får lov at køre I vognen
Sidst på dagen kan vi skimte Fort Schippel, og derover vejer et stort flag. På flaget kan vi se et emblem, der ligner det, der er på signetringen.
Schöne sætter sig ind I vognen og taler med Marius Ludenhos, og spørger til, hvem vi skal tale med, når vi ankommer med vores brev I Fort Schippel. Han siger, at det uden tvivl er warden Adolfus Taleunten
Der er landbrug rundt om fortet og tre shrines – et for Ulrich, et for Taal, et for Rhya
Der er handlende uden for borgmuren, der bl.a. sælger jagttrofæer
Der er symbol for den tvehalet komet
Trolden kommer efter længere reflektion I tanke om, at ham vi har samlet op er ca. samme højde og drøjde som ham den døde ved træet…