Lørdag d. 21. september 2024 mødtes et nyt hold med store (om end nytteløse?) forhåbninger om, gennem tvivlsomme handlinger, at gøre The Old World til et bedre sted.
Deltagere:
Character
Race
Career
Player
Dornoc
Wood Elf
Guide
Lek
Gertrude
Dwarf
Braggart
Per
Theo
Halfling
Brigand
Anders
Silas
Human
Interrogator
Michael
GM
–
–
Niels
Hele dagen gik med at rulle, vælge og diskutere fordele og ulemper ved de nye karakterer.
Dornoc, den unge skovløber fra Reikwald
Dornoc startede sit indtil videre meget korte liv i hemmelig elverbosættelsen dybt inde i Reikwald Skovens hjerte. Opvokset i en verden af skyggefulde træer, rislende bække og mystiske skabninger, udviklede Dornoc en dyb forbindelse til naturen. Han lærte at bevæge sig lydløst gennem skoven, at forstå dyrenes sprog og at læse tegnene i vinden.
Som en del af sin træning som spejder, blev Dornoc tidligt sendt ud på opdagelsesrejser i skoven. Han lærte at overleve under de barskeste forhold, at finde føde og ly, og at beskytte sig selv mod skovens farer. Da han blev ældre, begyndte han at guide mennesker gennem skoven, og senere også elvere, der havde brug for at rejse til menneskebyer.
Det var gennem dette arbejde, at Dornoc første gang besøgte Übersreik. Den store by var en stærk kontrast til den stille ro i skoven, men Dornoc tilpassede sig hurtigt. Han blev fascineret af menneskenes liv og deres teknologi, men også af deres grådighed og deres mangel på respekt for naturen.
Nu, hvor Dornoc har udført sine opgaver i Übersreik, er han klar til nye eventyr. Han ønsker at udvide sin horisont og opleve mere af verden uden for skoven. Måske vil han finde andre elverfolk, eller måske vil han opdage en helt ny civilisation. Uanset hvad fremtiden bringer, er Dornoc sikker på, at han vil møde mange udfordringer og lære meget undervejs.
Gertrude, den rastløse dværg fra Karak Azgaraz
Gertrude var født og opvokset i den storslåede underjordiske by Karak Azgaraz, et hjem for stærke traditioner, utrætteligt arbejde og en dyb respekt for orden. Men Gertrude var ikke skåret ud i det samme stof som sine klanmedlemmer. Mens de andre dværge fandt tilfredsstillelse i at hamre på ambolte og udvinde dyrebare metaller, længtes Gertrude efter spænding og eventyr.
Hans rastløse ånd og korte lunte gjorde ham til en outsider i klanen. Han kunne ikke finde ro i det monotone arbejde i minerne og drømte om at udforske verden uden for de underjordiske tunneler. Da en gruppe eventyrlystne dværge fra Karak Azgaraz drog mod Übersreik på jagt efter nye udfordringer, så Gertrude sin chance. Uden et farvel til sin klan, men med en rygsæk fyldt med forsyninger og en krigerisk glæde i hjertet, begav han sig ud på eventyr.
I Übersreik håber Gertrude at finde et fællesskab af ligesindede dværge, der deler hans tørst efter kamp og spænding. Han er klar til at møde enhver udfordring, uanset om det er at kæmpe mod monstre, plyndre gamle ruiner eller forsvare byen mod angreb. Gertrude er en lojal ven, men også en farlig fjende, og han vil gøre alt for at beskytte dem, han holder af.
Theo, den fingernemme halfling fra Stormdorf
Theo var ikke født med en sølvsked i munden, men snarere en trang til at låne andres. Opvokset i den menneskedominerede by Stormdorf, hvor halflinger altid var i mindretal, lærte Theo hurtigt at klare sig selv. Med en fingernemhed, der grænsede til det kunstneriske, udviklede han en særlig evne til at finde vejen til andres ejendele.
I Stormdorf var det dog ikke længe, før Theos rygte som en småtyv spredte sig. Den lille by kunne ikke rumme en halvling med så lange fingre, og Theo indså, at det var på tide at søge nye horisonter. Übersreik, med sin pulserende atmosfære og store befolkning, virkede som det perfekte sted at starte på ny.
I Übersreik håber Theo at kunne lægge sin fortid bag sig og starte på en ny eksistens. Han drømmer om at slutte sig til en gruppe eventyrere, hvor han kan bruge sine evner til at skaffe værdifulde genstande og samtidig beskytte sig selv og sine nye venner. Med sin optimistiske indstilling og evne til at se det positive i enhver situation, er Theo sikker på, at han vil finde sin plads i den store verden.
Silas, den forældreløse heksejæger
Silas voksede op i Altdorf, en by der pulserer af liv og intriger. Hans barndom var dog alt andet end idyllisk. I en alder af blot 10 mistede han sine forældre på den mest brutale måde, man kan forestille sig. En heks, drevet af et mørkt ønske om magt, angreb deres hjem. I det kaotiske inferno, der fulgte, blev Silas vidne til sine forældres død.
Traumet fra den aften har formet Silas’ liv dybt. Han blev opfostret af en streng orden af heksejægere, der så hans personlige tragedie som en mulighed for at forme ham til et våben mod mørkets kræfter. Ordenen så hans intense had til hekse som en drivkraft, der kunne skærpe hans evner og gøre ham til en effektiv jæger.
Under sin opvækst i ordenen blev Silas trænet i kamp, magi og efterretningsarbejde. Han lærte at mestre sværd, bue og forskellige magiske artefakter. Men vigtigst af alt lærte han at være tålmodig, observant og analytisk. Som forehører har han udviklet en evne til at få folk til at tale, selv de mest modvillige.
Silas har altid været drevet af et ønske om hævn. Han har søgt efter enhver mulighed for at finde den heks, der dræbte hans forældre. Det var dette ønske, der førte ham til Übersreik. Et rygte om en heks, der opererede i området, havde vakt hans interesse. Men sporet blev koldt, og Silas fandt sig selv strandet i en fremmed by, omgivet af nye farer og muligheder.
Søndag d. 8. september 2024 kæmper eventyererne mod en udød troldmand i sit tårn, og efter en lang kamp, hvor der bliver anvendt både vold, list og magi, lykkedes det endelig at få den besejret.
Deltagere:
Grotteboss, Jørn
Bruder, Highwayman, Thomas T
Raven, Highwayman, Casper
Schöne, Artisan (Tailor), Thomas H
Tenoren, Rackateer, Tonne
Trolden, Outlaw Chief, Niels
Her er noterne fra dagens kamp mod ondskaben:
Recap
Rustningsproblem: Trolden bemærkede, at de nye rustninger skinnede for meget. Schöne syede et cover, så de nu havde stealth armour.
Æselovervejelser: Raven overvejede at anskaffe et æsel til at bære sit udstyr og spekulerer på, om man kunne sy et cover og en lyddæmper til det.
Fælder og udøde: Gruppen fandt 18 huller med levende rådne kroppe. De fjernede lågene og opdagede et mønster.
Tårnet: Gruppen forsøgte at komme ind i et sammenstyrtet tårn. Bruder så noget uhyggeligt og faldt, og de opdagede, at de var omringet af udøde.
Kamp og tilflugt: Gruppen kæmpede mod de udøde og barrikaderede sig i tårnet. De fandt mystiske genstande og forberedte sig på en kommende kamp.
In-game dato 32. dag, 5. måned, år 2502 (fortsat)
Tenoren vurderer, at barrikaden vi har bygget, ikke er tilstrækkelig, så han begynder at udskifte møblerne
Bruder sætter sig i en sofa og tager benene op under sig
Schöne, Trolden og Raven fornemmer, at der allerede er noget nede ved os.
Schöne kigger mere på staven og fornemmer, at den stadig fungerer – dødningehovedet i toppen var måske bare en dekoration?
Det er som om, at årene i træet bevæger sig
Vi hører noget, der minder om meget tunge trin på trappen
Vi ser en gammel støvle, derefter en mere
Schöne ser, at stilarten på støvlen er ca. 200 år gammel, men de er flotte
Schöne hører en svag hvisken på et sprog, han ikke forstår.
Bruder fornemmer en niveauforskel i lyset – det virker sådan lidt lilla
Trolden hører en indre stemme, der fortæller ham, at han godt kan klare det, og at han skal vise sit værd.
Schöne stivner og begynder derefter at gå væk. Han oplever en ufrivillig vandladning.
Trolden ser “bæstet”
Fesent hår
Ikke meget hud på ansigtet
Flot diadem og halskøde (loot?)
Den peger på ham
Raven gør sig klar til at skyde “bæstet”, men mister modet og overvejer at skyde sig selv i stedet.
Tenoren vender sig om, ser “bæstet” og stivner på stedet
Trolden tror at “bæstet” er en elver
“Bæstet” spørger os, hvad det er, vi gør i hans hus
Trolden svarer, at vi søger skjul fra de udøde udenfor, og spørger om det er hans udøde – han svarer ikke
Schöne bemærker, at “bæstet” har nogle flotte smykker, der får ham til at fremstå som nærmest kongelig eller adellig
Trolden og Tenoren kan ikke ramme “bæstet” med sine våben
Bruder skyder “bæstet” i hovedet med en pil
Nu sidder hans diadem skævt
Tenoren slår “bæstet” i hovedet – forsøger at ramme diademet, som rammer af
Bruder skyder “bæstet” i hovedet igen
Trolden rammer “bæstet” hårdt i hovedet, hvilket resulterer en lille rids i det ene øjenbryn
Hans økse fortæller ham, at det ikke er rart at hugge i “bæstet”
Trolden forsøger at slå ham med sit skjold, men det lykkedes ikke
“Bæstet” griber fat i Troldens arm, og det føles frygteligt og drænende
Trolden skælder sin ønske ud og rammer “bæstet” i maven, og det føles som om, det er sten han rammer – og så skælder øksen ham ud igen
Raven tisser i buskerne (igen)
Bruder skyder en pil væk inde i tårnet
Tenoren hugger “bæstet” i brystet, og det føles som om, at det er en jernarmeret dør, han rammer
Trolden forsøger at hugge øksen i smykket, der lyser lilla, men rammer ikke.
Tenoren rammer “bæstet” i hovedet, men gør ikke mere skade end at hans øjenbryn bliver lidt kortere
Trolden er lige ved at blive klemt helt i smadder af “bæstet”, men på mirakuløs vis lykkes det Trolden at undgå det
Schöne får en åbenbaring: “bæstet” kan ikke skade ham med hans spyd
Han skifter i stedet spydet ud med en af de mystiske stave
Trolden laver et fænomenalt hårdt slag mod “bæstets” hoved, så han bøjer sin nakke indtil øret rører skulderen, og det andet øre falder af – mere sker der ikke
Schöne skifter våben til “den magiske stav”, som han har taget, men han rammer ikke
Bruder rammer “bæstet” liiige i amuletten (som man siger)
Der sker et-eller-andet, men vi ved ikke hvad
Raven har endelig taget mod til sig, og har nu antændt en fakkel og listet sig om bag ham, for at brænde “bæstet”
Det lykkedes ham at antænde ham 85%
Bruder misser ham med en pil, og Trolden rammer ham ikke
Raven vil gerne vælte ham med sin fakkel, men det går ikke godt
Trolden rammer amuletten, og får en fornemmelse af, at det er mindre dårligt at ramme den, end det er at ramme på kroppen
Raven forsøger at vælte ham ved at trække i hans støvler, men det går heller ikke
Trolder rammer amuletten igen, men det har ikke megen effekt
Raven forsøger at bryde med “bæstets” ben, men ender med et smertefuldt brud af han negl i stedet
Ilden brænder ud, og “bæstet” siger noget – det virker som en forvirret gentagelse af det samme (er han dement?)
Schöne rammer meget ved siden af, så meget at han forstrækker skulderen
Raven føler, at han har brug for en længere stav
Tenoren rammer amuletten og tror, at han laver en rids
Raven forsøger at vælte “bæstet” med en vandrestav, men det lykkes ikke
Hele holdet misser “bæstet”
Raven får vandrestaven omkring “bæstets” ankel, som han rykker af led, men det har ingen effekt
Trolden råber “hjælp mig Khorne” og rammer amuletten som flækker og der vælter ud med kranier, der strømmer ind i øksen
Trolden får en dejlig og kærlig fornemmelse i kroppen
“Bæstet” er uændret
Der er HELT stille udenfor nu
Raven finder diademet og fornemmer, at det er en dårlig idé at tage det på – imens han ufrivilligt tager det på – og nu sidder det fast
Raven fornemmer, at han bliver klogere og kan tænke flere ting på en gang, nu hvor han har diadem på
Trolden rammer ham i hovedet, men uden meget effekt
Raven føler, at han er meget tæt på at have regnet noget meget vigtigt ud
Tenoren hugger en finger/ring af “bæstet”
“Bæstet” rammer Trolden med et magisk klask i panden, så han bliver ukampdygtig
Tenoren træder ind foran og forsvarer Trolden imens han er ukampdygtig
Schöne rammer “bæstet” med den magiske stav, men uden megen effekt
Raven er tæt på at have løst gåden inde i hans hoved – imens ser han en stor dæmon for sit eget blik
Gruppen rammer ikke
Raven får en åbenbaring – en skabning i hans hoved tilbyder at hjælpe ham, hvis han vare fortæller ham hemmeligheder
“Bæstet” slår Trolden i hovedet
Raven fortæller, at det er en lich, og den kan kun kan skades af magiske våben
Schöne stivner af skræk, men Tenoren tager den magiske stav fra ham
Lich’en slår Trolden hårdt i maven
Resultatet bliver, at Trolden går her bersærk
Trolden laver et voldsomt angreb og rammer lich’en hårdt i hovedet
En stemme i Toldens hoved siger, at den kan hjælpe ham løsne grebet, og en anden stemme siger, at han er den udvalgte og skal dræbe mere
Bruder begynder at fjerne barrikaden for at komme ud
En ny stemme i hovedet på Raven fortæller ham, at vandrestaven ikke er magisk
Tenoren rammer lich’en med den magiske stav – det virkede rigtigt
Tenoren rammer igen med et kraftigt slag med den magiske stav
Lich’en bliver stunned
Trolden rammer lich’en, men uden megen effekt
Tenoren rammer lich’en igen med den magiske stav, og den tager nu så meget skade, at den bliver spiddet med staven
Trolden hører en stemme, der tilbyder og slippe øksen, og en anden stemme, der tilbyder at tage Khorne til hjertet.
Der opstår en warp portal ude på marken uden for tårnet
Raven kan fortælle, at det er en portal til Khorne
Ud af portalen kommer en ridder i rustning med et brændende sværd og et stort skjold, som udfordre Trolden til kamp